5. lecke Szülés utáni testgyakorlatok

17 máj

Tananyag 5. lecke Testgyakorlatok

Amint orvosa engedi, kezdje el otthon a rendszeres, aktív tornát. Napi 15-20 perces gyakorlással összehúzódnak a kitágult hasizmok, feszes marad a mellizma, az egész test tartása alkalmassá válik a napi megterhelések elviselésére. Tornáját igen óvatosan kezdje, ne erőltesse meg magát. A gyakorlatok számát fokozatosan emelje a kellemes kifáradásig. Ha még szoptatja kisbabáját, csak etetés után tornázzon, és ne feledkezzék meg a szükséges folyadékbevitelről torna után.

Üljön egyenes háttal, karját emelje oldaltartásba vállmagasságig. Hasát tartsa erőteljesen behúzva.

Fordítsa törzsét jobbra, majd balra kétszer-háromszor úgy, hogy hasa behúzva maradjon. Ezután lazítson karleengedéssel és ismételjen kétszer-hatszor.

Belélegezve emelje fel karját a füle mellé, egy pillanatig maradjon nyújtózkodva, hasát is tartsa behúzva, majd kilélegezve engedje le karját teste mellé. Kis pihenő után ismételje a gyakorlatot!

Üljön a széken egyenes háttal, karját nyújtsa előre vállmagasságig. Talpak a talajon, egy kissé terpesztett térddel. Feje középtartásban álljon! Húzza be a hasát, amennyire csak tudja.

Feküdjön a hátára, sarkát helyezze a heverő vagy egy alacsony fotel ülőkéje szélére. Keze legyen a tarkója alatt, könyöke a talajon.

Egyik térdét emelje a hasa irányába, másik lábát nyújtva néhányszor emelje el a ülőkétől lassú ütemben. Lábcserével folytassa.

Háton fekve húzza fel a térdét, talpak a talajon kis terpeszben. Kezét tegye a feje alá. Hasát erőteljesen húzza be.

Lassan emelje fel a fejét és a vállát úgy, hogy feje egy vonalban maradjon az oldalt tartott könyökével. (Az állát ne feszítse előre!) Feküdjön vissza az alaphelyzetbe, lélegezzen egy mélyet, és ismételje a gyakorlatot kétszer-hatszor.

Lovagló ülésben üljön a széken, talpak a talajon. Kapaszkodjék a szék támlájába, és gömbölyű háttal dőljön hátra.

Húzza be a hasát, egyenesítse ki a hátát. Közben emelje karját oldaltartásba vállmagasságig. Hasát tartsa behúzva! 1-2 másodpercig maradjon ebben a tartásban, utána térjen vissza az alaphelyzetbe. Ismételje a gyakorlatot kétszer-hatszor.

Forrás: http://www.hazipatika.com/

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: