2.lecke A mozgás fontosságáról

14 máj

Tananyag  2. lecke: A  mozgás fontosságáról

 

Miért jó a mozgás?

A vitalitás egyik legfontosabb elixírje a mozgás. A mozgás, tehát fizikai aktivitás nagyon jót tesz a léleknek, és megerősíti a testet is. Javítja az erőnlétet, a mozgás és a sport felpezsdíti a vért, üdévé, és energikussá tesz.

Minél többet sportolunk annál egészségesebb lesz a testünk, és sokkal több betegség ellen tudunk védekezni. A mozgás, és sport óriási hatással van immunrendszerünk kialakulására, erősödésére, így a baktériumok-vírusok ellen is jobban védekezik szervezetünk.

Sportolás közben javul oxigénellátásunk, zsírt bontunk el, és kedvezően befolyásolja aerob állóképességünket. Ez sok esetben nagyon jól jöhet, pl. nem fulladunk ki ha fel kell mennünk egy hegyre, vagy futnunk kell pár percet. A cardiovaskuláris fizikai aktivitás minden nézőpontból a lehető legjobb megoldás azoknak a férfiaknak, és nőknek, akik egészségesen szeretnének élni, és jól szeretnék magukat érezni a bőrükben.

A sportolás, illetve fizikai aktivitás több lépcsője ismert. Egészen a kisebb mozgástól, a kemény megerőltető versenysportig. Most részletesebben kifejtjük, hogy milyen életkorban mely mozgásformák, illetve sportok a legajánlatosabbak.

Milyen mozgás formákat, sportokat ismerünk?

  1. Labdajátékok
  2. Küzdősportok
  3. Bábu sport
  4. Torna
  5. Súlyemelés
  6. Esztétikai sport
  7. Szellemi sportok
  8. Célra játszó sport
  9. Szabadtéri sportok
  10. Medencés sportok
  11. Jégen- természetben-állatokkal végzett sportok

Melyik a legjobban kedvelt sport, és mozgásforma?

A legáltalánosabb sportok a labdajátékok között a labdarúgás, a röplabda, a kézilabda, a kosárlabda, és az asztalitenisz. A küzdősportok közül a karate, cselgáncs, birkózás, kung-fu, kick-box, ökölvívás, sumo. A bábu sportoknál a teke, és bowling ami nagyon közismert és kedvelt sport. A tornát, és a súlyemelést nem kell bemutatnunk. Az esztétikai sportok között a fitnesz, testépítés, és a tánc. Célra játszó sportoknál a darts, és a billiárd, a szellemi sportoknál a sakk, és a bridzs. Szabadtéri spotok közé tartozik a kerékpár, tenisz, atlétika, gyeplabda, falmászás. A medencés sportok a vízilabda, úszás, búvárúszás, műugrás. A jégen történő sportoknál a gyorskorcsolya, és jégkorong; a természetben végezhető sportok a triatlon, öttusa, mezei futás, golf, hegyi kerékpár, és az állatos sportok a lovaglás, galopp, fogathajtás.

Melyik életkorban milyen mozgás az ideális?

A fiatalabbak körében bármelyik sport egészséges lehet, és nem terheli meg a szervezetet, de az idő előrehaladtával a a csontok, és inak gyengébbek lesznek, és ilyenkor gyakran bekövetkezhetnek a sérülések, ami lehet maradandó, vagy csak időszakos. Az idősebbeknek jobban oda kell figyelniük teljesítőképességük hatására, így a következőket javasoljuk olyan 50 éves kor felett: kerékpár, séta, úszás, testépítés, asztalitenisz.

FORRÁS: http://www.vitalitis.info/mozgas.html 

Kiegészítő olvamány a 2. leckéhez, itt letölthető.

Tovább a 3.leckéhez: Anatómiai alapok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: